Re-lectură de seară


m-am îndrăgostit de zalán când am aflat că are depresie

de pielea lui albă și gâtul fragil

de faptul că își roade unghiile și miroase a nicotină

este clar că am mai mulți mușchi și carne decât el

și l-aș putea duce în brațe

de asta mă străduiesc

să îl îmbrățișez doar eu

să îl privesc mult atunci când îmi dă voie să fac asta

și mai ales în contextul potrivit

zalan râde la evenimente și pocnește din degete

când îi place ceva cu adevărat

mă străduiesc să-i învăț limba și să repet după el

ca un papagal docil

torony biztos én köszönöm

e o liniște adâncă între noi pe care o prețuiesc

uneori mă prefac într-un vârtej

care vrea să îl doboare

și atunci mă uit în ochii lui verzi cu pleoape lăsate

și mi-l imaginez cum spune

take it easy lena

bate pasul pe loc

și sincer vă zic

chiar îmi place să bat pasul pe loc

ca un lunetist în retragere

îmi place să nu știu exact ce suntem unul pentru altul

și cui de fapt îi pasă de etichete

când ție chiar îți place omul și vrei să fii alături de el

indiferent de moleșeală și bariera lingvistică

mi-aș dori ca iubirea să fie simplă și unică

în general

mi-aș dori ca războiul din ucraina să se termine

să nu mi se mai strice mașina de spălat și să nu-mi mai scap

telefonul în bezna dintre etaje

mi-aș dori să nu mai împrumut bani întruna ca să fac față

cheltuielilor și

mi-aș dori ca tata să fie bine

cordonul ombilical a fost secerat de o boală invizibilă din zona

lobului frontal

trupul smuls în bucăți pe șinele unui tren interregional

iubirea dăinuie pretutindeni iar noi vom pleca capul umili

în fața ei

existența este o mlaștină care te umple de noroi apoi se usucă la

soare dogoritor lăsându-ți o mână la iveală

aici a pășit dumnezeu și a scăpat spermă pe frunte și cearșaf

aici rudele mele mă vor pârî părinților mei pentru poemele

pe care le scriu

aici zalán îmi aduce un pahar cu apă iar mie îmi vine să vomit

peste el după ce am urcat împreună în turnul pompierilor

din satu mare

analizez paharul și sincer vă zic

nu am văzut un pahar mai frumos în viața mea

el își rulează atent o țigară care să îi distrugă plămânii peste ani

iar mie mi-e frică să-l privesc prea mult

să nu stric acest moment

 

________________________________________________________________

 

 

și vreau să vă zic că toată viața mea e un performance

că de dragul a tot ce scriu și tot ce cred sunt gata să mă sacrific

în fața sexului-zero

corpul pentru mine e o punte care mă duce spre nulitate

sunt în primul rând un om

cu

ar spune societatea românească

principii masculine

să nu mă priviți întru această carcasă cu forme pline

totul e rigid în mine

și sunt indisponibilă emoțional

cu mine nu faci casă

sau copii

cu discuți o dată-n viață

și apoi îți vezi de treabă

gândindu-te mereu

ce-ar fi dacă și cum ar fi

într-o cu totul altă lume

și o cu totul altă femeie

 

_____________________________________________________________

 

 

cutremurător ce poate face dragostea

pentru niște atingeri de staniol

se parcurg kilometri și demnități

se pun întrebări naive

unde răspunsul este mereu același

- aleg pentru că iubesc

iubesc pentru că altfel nu știu

 ____________________________________________________________

 

/ LenaChilari, ‘m-am îndrăgostit de zalán când am aflat că are depresie’, ’și vreau să vă zic că toată viața mea e un performance’, ’cutremurător ce poate face dragostea’, volumul ‘Ludmila răstoarnă munții’, Casa de Editură Max Blecher, 2024